Fa dies vaig acabar el llibre de la Victoria Sau “El vacio de la maternidad”en un moment de retrobament amb la meva mare, potser el TROBAMENT més sincer i preciós que ens podíem haver imaginat. Hi he trobat aquesta poesia que et dedico a tu, mare i a totes les mares:




A LA MEVA MARE

¿ Per què no vaig ser la teva mare per poder donar-te la seguretat que tots et treien ?
¿ Per què no vaig ser la teva mare per ajudar-te a canalitzar el teu apassionament , imaginació i fantasia ?
¿ Per què no vaig ser la teva mare i així poder ser l'amor , la tutela que oferís solidesa als teus passos per la vida ?
No vaig tenir habilitat per lliscar fins a l'esquena del temps , fins a la seva part posterior, i posar-me a la cua de les mares , el futur , per ser la teva.
No en vaig saber . No vaig poder . ¿ No n'hi  havia ... ? Filla esquerpa , de vegades hostil , generalment contestatària , però que tu vas criar amb orgull , amb agrado i sobretot amb enteresa .
Tu dues vegades òrfena , i jo sense poder-ho remeiar perquè no vaig estar a la teva infàntesa , ni en la teva adolescència , per consolar-te. Ni a la teva joventut .
Perquè no vaig arribar a temps d'ensenyar el que ara per fi sé i que , paradoxalment he arribat a saber perquè tu em vas posar en el camí.
Crec que per fi ets mare i jo , la teva filla .



Autora anònima





Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

L'amor. Carta d'Albert Einstein a la seva filla.

Tota criatura mereix AMOR

NOU GRUP DE “CAMINANT, FEM ESCOLA"